+607 - 660 5121

28

Mar, 2019

5 BENDA BASIC YANG PATUT ELAK LETAK DI MUKA

By: | Tags: | Comments: 0

Selalu kita baca tips-tips diy yang menggunakan 5 jenis bahan ni. Bahan-bahan nie memang senang nak jumpa dekat mana sebab dekat dapur tiap-tiap rumah mesti ada. Impossible takde! Hehe.

  1. Lemon – Kalau tgk tips diy kat youtube kata boleh gunakan air perahan lemon nie untuk hilangkan parut. Tapi tahukah anda, lemon nie sifat dia berasid and sangat tak sesuai untuk letak dekat kulit muka. Silap-silap muka boleh terbakar tau. So please elakkan!

2. Ubat gigi – Nak kecutkan jerawat senang je, gunakan ubat gigi. Confirm kecut kan! Tapi PH ubat gigi nie tinggi tau tak? Ubat gigi punya ingredient ada banyak yang buat kulit lagi pedih.

3. Bawang putih & Kulit kayu manis – Boleh akibatkan kulit irritation, terbakar & pedih sebab panas kot dua bahan nie nak letak dekat muka. Hurmmm.

4. Baking soda – Sape penah cuba soda bikarbonat + air, tips untuk scrub muka bagi bersih. Soda bikarbonat + lemon juice, untuk hilangkan blackhead. Fyi, soda bikarbonat punya pH sangat tak sesuai dengan kulit muka. Boleh buat kulit lagi kering. Sangat sangat kering. Boleh rosakkan barrier kulit. Lagi lama kita guna, lagi rosak.

 

SUMBER: IMAN ABDUL RAHIM

Leave a Reply